zaterdag 1 februari 2020

Stugl Stuls (5)

1 februari 2020

Bovenleiding in de basis

Na de perrons in de basis neergelegd te hebben heb ik besloten eerst de bovenleiding in de grondverf te zetten, vooral om te zien waar de palen moeten komen en hoe ik zo goed mogelijk aansluit op de tunnelingangen.
Het resultaat van het eerste deel van dit werk kan ik nu laten zien..
In de basis staan de portalen
Het stationnetje krijgt 3 overspanningsportalen, twee enkele masten en twee masten met trekdraden om de bovenleiding 'om het hoekje' te krijgen.
Anders dan in het echt, komt er ook een schaltposten bij. Hiervoor gebruik ik een Sommerfeldt 322 die ik later nog stevig ga aanpakken, omdat de schakelaars wel heeel grof zijn uitgevoerd.
In de avonduren behoorlijk zitten uitpluizen hoe die dingen werken. Aardig beeld van gekregen, een 5 schakelaar post is precies wat nodig is bij mij.
En de masten de andere kant op gekeken
Een ander dingetje is om zoveel mogelijk Brawa 5531 lampjes te bemachtigen. Die dingen worden al een paar jaar niet gemaakt en ik heb letterlijk heel Europa afgezocht naar die dingen. Er zijn er nu 12 op voorraad, er mogen er nog een paar bijkomen...
Brawa 5531 Gleisfeldbeleuchtung
Het was lang geleden dat ik met bovenleiding ben bezig geweest. Na een kleine gewenning gaat het opbouwen weer crescendo.
Als laatste een plaatje van het 'hoekje omgaan' naar de tunnelingang:
hoekie om
Door de relatief kleine boogstralen daar is de mastafstand toch wat klein... Hopelijk is de tussenruimte genoeg om de bovenleiding niet al te nadrukkelijk in het zicht te laten zijn... gaan we zien. De mastvoet wordt nog in orde gemaakt natuurlijk.

Die seinen zijn toch wel heul mooi zo.... 😉


Geen opmerkingen:

Een reactie posten