woensdag 31 januari 2024

Oranje Brommer (2)

31 januari 2024

Andere decoder voor de 114

Ik vertelde in een eerdere blog over de zomervondst: de Rhb 2/2f 114 (de 1274 van BEMO) en de ombouw naar een Maxon aandrijving van SB Modellbau.

Als fervent gebruiker van ESU decoders was een Lopi5 mijn eerste keuze in de inbouw, maar dat bleek toch niet helemaal ok. Na ettelijke probeersels met decoder settings heb ik de moed opgegeven en op het web rond zitten kijken naar goede decoders in combinatie met een Maxon aandrijving.

Op de Tramfabriek site zag ik de ervaringen van Sven die mij al eerder had geholpen. Een Lenz decoder leek beter. Een Silver mini+ besteld en die in deze lok gehangen en oh my... dat is top! Loopt fantastisch en nog rustiger dan ooit met de ESU gehaald. 

Helemaal blij!

De 114 hard aan het werk op Berasur


Geen opmerkingen:

Een reactie posten