maandag 28 februari 2022

Atomstack X7 Pro (deel 2)

28 februari 2022

Huif voor de laser

Na de eerste testen en laseroutput heb ik besloten om nu meteen een huif over de laser te gaan bouwen. De stank van het laseren is behoorlijk. En nu heb ik alleen nog maar hout gelaserd en ruikt het naar een open haard. Maar ik weet niet wat de geur van karton of styrodur wordt, zeker het laatste is kunststof en de restproducten daarvan wil ik niet inademen.

Nu had ik de laser al gemonteerd op een stevig onderstel, eigenlijk al voorbereid voor een huif met luchtafzuiging. Van, alweer, resthout heb ik de huif verder opgetuigd. De afzuiger komt uit een oude spuitcabine. Ik heb alleen wat perspex met 'raamlatjes' moeten kopen om 2 ramen te maken, zodat ik het laserproces wel kan volgen met de kap dicht.

Hieronder de foto's van het gevaarte:

De huif, nog zonder ramen...

De binnenkant, links de afzuiger en de kabeldoorvoer

En vanmiddag de ramen er in gezet


Hij past zo precies onder de baan, blauwe schot is de zijkant van de baan...

Ook nog 2 snappers op de voorkant gezet, zodat hij echt 'dicht' valt


Aan de zijkant van de kast nog 2 houders gemonteerd voor voeding en stekkerdoos

De houders gemaakt met de 3D printer...

De huif beschermt ook tegen stof.. voor de 3D printer heb ik ook nog een stofkap besteld.
De flexibele pijp kan door het raam naar buiten hangen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten