maandag 6 januari 2020

Locremise (1) en nog wat...

6 januari 2020

Extra module: locremise

Eind 2019 kwam de lasercut locloods van Faller binnen. Dat ding is mooi aan de buitenkant, aan de binnenkant wat kaal... Daarom maar 'ns wat extra stuff erbij gemaakt:
Locremise Filisur in opbouw
Allereerst de binnenkant helemaal met extra latjes bekleed:
Bekleding + beitsen + LEDjes er in
Vervolgens nog aanwezige deurbediening er in gebouwd:
Servo's voor de deuren
En aan de buitenkant de deuren van het frame voorzien. In het echt is het frame aan de binnenkant van de deuren, maar dan zie je het bijna niet.. en, ik bouw niets na, laat mijn fantasie hier spelen:
Deuren met frame aan de buitekant
De draaischijf die er voor ligt is van HAPO. Prima ding!
Sporen ingeballast..
En de binnenkant van een betonvloer voorzien:
kartonnen betonvloer
De module is nu technisch klaar, ik ga die voor de inbouw al wat verder afwerken. Alvast wat sfeerplaatjes van de huidige stand:
Lege loods.. het dak mag nog wat balken krijgen
Hmm.. zonder bovenleiding? Komt nog!

Prutsen met foam

En ook begonnen met het framen van het landschap. Ik doe dat eerst met 5 mm foamboard. Easy to work with en snel resultaat. Het is allemaal nog wat wit en bovenin nog wat hoekig...:
Landschap frame Stugl-Stuls
Maar, nu ik toch met dat foam bezig ben: het is veel steviger dan gedacht. Ideaal constructie spul. Om de hoogte van het landschap wat in te perken moest ik nog een ondergrond-bovenleiding bouwen. Gedaan met installatiedraad wat nog in de kelder lag en portaaltjes van foam met sateprikker deuvels. TOP!
Uit de restdoos en van afval..
Drie poortjes zijn genoeg. Installatiedraad is zo stevig....
een dikke meter met drie portaaltjes...
En het zelfbouwwissel is geballast:
COOL!
Door dit allemaal zo te doen lijkt er zelfs nog ruimte voor de beroemde loopbrug bij Stugl-Stuls. Maar 'ns over denken of ik die wil...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten