woensdag 9 oktober 2019

Het onderstation (1)

Februari 2019:

Onderstation

De bouw van het onderstation gaat rap als eenmaal de do's en dont's van de Peco rails onder de knie zijn:
Wisselstraat 1 ligt...
Voor het besturen van de wissels gebruik ik de beproefde methode:


Al 15 jaar probleemloos ervaring mee.
Zoals je kunt zien zijn de wisselmotoren aan de bovenkant van de plaat geplaatst met een stelstang richting de wissels. Dat houdt de onderkant van de baan 'schoon' en geeft een vrij zicht op de huisjes/achtergrond van de H0 baan die eronder huist.

8 sporen liggen aan 1 kant aangesloten op de wisselstraat
Het eerste deel van de dubbele keerlus komt er bij
De dubbele keerlus gebruik ik om in het onderstation maar een kant op te hoeven rijden en alle treinen willekeurig de baan rond te laten gaan. Vergt wel een besturing van de keerlus met het bijbehorende kruis:
Besturing keerlussen met kruis
Met 1 keerlusmodule en 1 schakeluitgang van een 5213 is alles te polariseren en werkt de dubbele keerlus perfect.

Materieel

Het eerste materieel komt ook binnen. Allemaal 2e hands van M-plaats en Eb-y. Soms heb je een misser maar het meeste is prima. BEMO locs met 3 polige motoren zijn prima te digitaliseren en gedragen zich prima met N-decoders. Ook heeft BEMO nog alle reserveonderdelen prima op voorraad om eventuele missende items aan te vullen.
Het eerste materieel in ombouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten